<< Ik wil meer zien

Nieuwe kansen creëren voor Europese bakkerijen

Foodstijl werkt al jaren als trotse adviseur en designer van Dawn Europe. Dit van oorsprong Amerikaanse bedrijf levert wereldwijd vanuit een cross-channel portfolio (sweet) bakery producten.

De helpende hand naar de Europese bakkers
Door het steeds uitgebreidere aanbod taart en gebak in retail, is het voor Europese bakkers een flinke uitdaging om klanten te behouden. Dawn reikt de helpende hand met een door foodstijl ontwikkelde European Campaign. Onder het motto ‘Creating New Traditions’ worden lokale bakkers geïnspireerd hun ‘local heroes’ opnieuw uit te vinden. Een mooie kans waarbij Dawn diverse hulpmiddelen beschikbaar stelt.

Creating new traditions by Dawn foods - Foodstijl
 
 
 

Startschot van de campagne

De campagne behelst een level waarin bakkers geactiveerd moeten worden en een level waarin praktische tools beschikbaar komen. Voor het activatiedeel worden de bakkers aangesproken op hun passie voor het vak. In een aantal fotoshoots zijn zorgvuldig geselecteerde modellen uitgedaagd deze passie te verbeelden.

Het praktische level biedt instore ondersteuning bij lokale distribiteurs en online pos-materiaal. Foodstijl gebruikte bij de ontwikkeling hiervan efficiënt het netwerk van foodfotografen, foodstylisten en illustrators. De campagne gaat van start in 2017 en zal zich daarna nog diverse vlakken doorontwikkelen.