<< Ik wil meer zien

Lekkers door liefhebbers

Positie in het schap claimen én behouden kan soms een hele uitdaging zijn. Snoepfabrikant Lonka werkte al een aantal jaren met foodstijl, toen het tijd werd om het merk Lonka eens kritisch onder de loep te nemen. Vanuit gedegen consumentenonderzoek werd een duidelijke productstrategie ontwikkeld waarbij het accent op fudge en nougat kwam. Met deze focus werd een nieuwe verpakkingslijn opgezet die ouderwets ‘lekker vertrouwd’ aanvoelt.

Lonka - Foodstijl
 
 
 
 

Van verpakking naar promotie

Ook na het uitwerken van het nieuwe verpakkingsstramien gaat foodstijl verder. Zowel de handel als consumenten moesten geruis- en gedachteloos over kunnen stappen op de nieuwe verpakkingen. Met on-pack communicatie en o.a. een introductie op de jaarlijkse Huishoudbeurs in Rai Amsterdam wist foodstijl visueel de aandacht op het verhaal van Lonka te vestigen. Handelsrelaties konden op hun beurt zich in de sfeervolle beursstand op bijv. de ISM in Keulen laten verrassen door bijzondere smaakvariaties. Inmiddels is Lonka succesvol overgegaan in het Deense Cloetta waar ook merken als Red Band en Venco onderdeel van zijn. In opdracht van Cloetta blijft foodstijl zich nog met veel plezier inzetten voor het merk Lonka met bijvoorbeeld de ontwikkeling van nieuwe pos-materialen.