10%

Briefing voor website

 

Als je er over na denkt is een website een extreem complex ding.

Aan de ene kant worden er de zelfde marketing en design vaardigheden toegepast als bij een print advertentie of brochure.

Aan de andere kant moet het werken op potentieel honderden verschillende soorten telefoons, tablets en desktop computers samen gesteld met getypte code, scripts en databases.

Het proces voor een nieuwe website is echter niet zo moeilijk als er over gedacht wordt, op voorwaarde dat de juiste feiten bekend zijn.

Een goed ontwerp voor een website stelt een duidelijke en gedetailleerde lijst met vereisten op die u met uw nieuwe website wilt bereiken.

Door dit volledige formulier in te vullen kunnen wij een duidelijk werkvoorstel doen.

We starten bij uw gegevens

Over de organisatie

We willen alles weten over de organisatie: de geschiedenis, huidige positionering en waar de toekomst ligt.


het publiek

We moeten weten wie het publiek is van de website.


de huidige website

Als online specialisten leren we vaak meer over wat de klant niet goed vindt aan de huidige website.


de nieuwe website

Er zijn een aantal rederen waarom iemand aan dit formulier is begonnen en een nieuwe website wilt. Dit is het moment om de doelstellingen te schetsen.


het budget

Door een budget ingedachte te hebben kan er een hoop tijd, energie en uiteindelijk geld bespaard worden. dit hoeft geen exact getal te zijn. een prijs indicatie is al heel nuttig. Voorbeeld tussen de €2000 en €3000 is al erg schappelijk, maar als het tussen de €8000 en €12000 is laat het ons weten.


Online & offline marketing

Zodra de nieuwe website live staat, zal deze gepromoot moeten worden. Hoe worden de huidige en nieuwe klanten op de hoogte te stellen van de nieuwe site?


de likes

Omdat design zo subjectief is, is de mening van de klant cruciaal. Neem de tijd om rond te kijken, onderzoek te doen, bekijk 'Bekroonde website-ontwerp' op Google en kijk wat er allemaal is. Dit hoeft helemaal niet uit dezelfde branche te zijn, soms werkt het zelfs beter als het uit een hele andere branche is. Bepaal uw persoonlijke voorkeuren om te zien wat u leuk vindt.

2 a 3 voorbeelden van websites die u leuk vindt en waarom (navigatie, kleuren, tone of voice, enz.)
En 2 a 3 voorbeelden van websites die u absoluut NIET leuk vindt en waarom

de deadline

Elke klant heeft wel een idee in gedachten wanneer ze willen dat de nieuwe website klaar is.

95% van de vertragingen wordt veroorzaakt door een klant die ermee instemt om alle nieuwe content te leveren en dan vervolgens ontdekt dat dit, samen met een full-time baan, is een behoorlijk zware taak is.

Wij kunnen hierbij helpen (dit wordt een extra kostenpost). Het is beter om nu rekening te houden met de kosten (wordt dan met korting verwerkt in het project) dan dat halverwege het project duidelijk wordt dat het nog weken gaat duren voor de content komt.

Foto's hebben tijd nodig om te onderzoeken. Tekst, koppen, calls-to-action en een marketingstrategie voor nieuw webpagina's nemen de tijd om te creëren, te wijzigen en te regelen.

Dit alles moet overwogen worden.

samenvatting

Hoe meer informatie u ons kunt verstrekken, hoe sneller u een grondig antwoord krijgt en hoe nauwkeuriger de kosten zullen zijn.


Met alle ingevoerde informatie kunnen wij een volledig werkvoorstel samenstellen voor serieuze aanvragen.
Deze nemen vele uren in beslag omdat we alle mogelijke oplossingen voor uw opdracht onderzoeken.
Na het verzenden van het formulier zullen wij zeer binnenkort contact met u opnemen.

Er wordt een copy van de ingevoerde gegevens verstuurd naar het ingevoerde e-mailadres.