<< Ik wil meer zien

Italiaanse trots verovert Europa

Hoe je een oer-Italiaans broodmerk door heel Europa introduceert? Laat dat maar aan ons over. Voor het merk Lanterna gebruikte we storytelling als key-to-succes. Italië, Genoa, traditie, smaak, focaccia… al deze ingrediënten zijn samengebracht in een succesvolle identiteit en duidelijk verhaal.

Restyling met respect voor traditie
Als eerste stap zijn traditie en herkomst visueel verwerkt in een gerestyled logo; dat dankzij de kleurstelling duidelijk de connectie heeft gehouden met het voorgaande beeldmerk.
In een internationaal te gebruiken product guide spat de smaak letterlijk van de pagina’s af. De traditionele typografische toevoegingen versterken de Italiaanse sfeer en vertellen verspreid over de hele gids het verhaal van Lanterna.

Lanterna - Foodstijl
 
 
 
 
 

Smaak naar alle windstreken

Voor de introductie van het merk Lanterna in de Europese markt is een smakelijke samplebox ontwikkeld waarin het brood vergezeld met een luxe, eigen fles olijfolie, de ontvanger in diverse landen definitief heeft overtuigd. Van design tot distributie, met foodstijl is het verhaal van Lanterna door heel Europa aangekomen.

Ondersteund met een pakkende introductievideo voor diverse vakbeurzen is de Europese lancering van Lanterna Italiaanse trots met een Nederlandse touch geworden.

 
 
 

Video